Općenito o ITIL-u
ITIL pruža organizacijama najbolju praksu za IT Service Management (ITSM) i preko 30 godina vodi ITSM industriju smjernicama, treninzima i certifikacijom. Najprihvaćenija je metodologija IT Service Managementa među organizacijama diljem svijeta. ITIL nije standard, već skup najboljih praksi (eng. best practices) koju koriste tvrtke iz privatnog i javnog sektora. Njegova primjena je vrlo široka, jer većina današnjih usluga je potpomognuta ili se oslanja na razna IT rješenja.
Svrha ITIL® 4 je pružiti organizacijama praktičan i fleksibilan okvir koji ih podržava na njihovom putovanju u novi svijet digitalne transformacije, pomažući im posložiti ljudske, digitalne i fizičke resurse u nadmetanju s modernim i kompleksnim sustavima. Osmišljen je da pojednostavi i standardizira „jezik IT-a“ te integrira metode i procese za rješavanje različitih izazova s kojima se ITSM svakodnevno susreće.
Novi ITIL 4
Novi ITIL 4 pomaže organizacijama da zajedno s klijentom i ostalim uključenim stranama stvori novu vrijednost. Integracijom sa agilnim metodama (Lean, Agile, DevOps) asistira u razbijanju organizacijskih silosa i pridonosi bržem i efikasnijem upravljanju uslugom.
ITIL 4 uvodi novi, holistički pristup upravljanju uslugom. Definira četiri dimenzije koje su kritične za zajedničko stvaranje nove vrijednosti:
- organizacija i ljudi,
- informacije i tehnologija,
- partneri i dobavljači,
- procesi i tokovi vrijednosti.
Ključno je ostvariti dovoljnu količinu fokusa na svaku od ove četiri dimenzije kako bi ITIL Service Value System (SVS) ostao balansiran i efikasan.
Dosadašnji procesi za upravljanje IT uslugom su prošireni s elementima kao što su kultura, tehnologija, informacije i upravljanje podacima te su u ITIL4 nazvani praksama i čine ključan dio framework-a. Time se izgubila kruta sistematičnost i automatizam procesa, a metodologija je fleksibilnija i otvorenija na primjene u različitim vrstama organizacija.
ITIL 4 certifikacija
Certifikacijska shema ITIL 4 se sastoji od dva odvojena puta: ITIL Managing Professional (ITIL MP) i ITIL Strategic Leader (ITIL SL). Namjena dva odvojena certifikacijska puta je pružiti kandidatima više mogućnosti oko načina na koji mogu poboljšati svoje vještine i pravilno ih usmjeriti njihovom cilju.
Kako bi stekli uvjete za ITIL Master, potencijalni kandidati moraju završiti oba certifikacijska puta i imati titule ITIL Managing Professional (ITIL MP) i ITIL Strategic Leader (ITIL SL). Jednom ostvarene, navedene titule su trajne (nemaju određeno vremensko trajanje).
Certifikacija se sastoji od sljedećih modula:
- ITIL Foundation
- ITIL Specialist modul
- ITIL Strategist: Direct Plan and Improve (univerzalan modul za oba certifikacijska puta)
- ITIL Leader: Digital and IT Strategy
- ITIL Master
ITIL Managing Professional Transition je certifikacija namijenjena kandidatima koji prelaze s ITIL v3 Expert na ITIL4 MP. Više, u članku Tranzicija s ITIL® v3 na ITIL® 4.
Svaki od ispita (izuzev Managing Professional Transition, koji će biti kratko dostupan) ima svoju službenu publikaciju. Publikacija će sadržavati prošireni sadržaj, tj. dio sadržaja neće biti uključen u certifikacijski ispit.
Copyright © AXELOS Limited 2019. Used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Tag:ITIL